Atacuri de panică și dureri articulare, Tineri români mi-au spus cum îți transmite corpul că mintea ta suferă


Share on Facebook Share on Twitter Share on Linkedin Share on Pinterest Printre cele mai des raportate probleme de sănătate nou apărute la respondenții unui chestionar online aplicat în perioada 21 martie aprilie privind schimbările induse de autoizolare sau carantină la nivelul calității vieții, nivelului general de confort psihic și a rutinelor cotidiene, au fost anxietatea și nervozitatea, ele fiind depășite ca frecvență doar de insomnie [1].

Anxietatea este definită ca o stare de teamă sau neliniște fără un motiv clar precizat, care poată să apară ca simptom izolat sau în contextul majorității tulburărilor psihice actual definite în clasificările internaționale [2,3].

Tweet Snap Autoarea a avut și ea simptome psihosomatice care au împins-o să ajungă la mai multe investigații medicale De mică am tot fost pe la diverși medici când anumite simptome fizice nu-și găseau un diagnostic medical. Am fost internată când eram în școala generală pentru investigații, fiindcă aveam des dureri articulare. În afară de o ușoară cădere de calciu nu mi-au găsit nimic. Apoi, odată cu trecerea timpului, s-au acumulat simptomele fizice, pe care le investigam amănunțit ca o veritabilă ipohondră și mă simțeam puțin mai bine, doar când aflam că de fapt nu am nimic fizic. Abia prin perioada liceului, după moartea celei mai bune prietene, am dat peste un medic de la serviciul de ambulanță, care mi-a spus că simptomele fizice pe care le aveam atunci palpitații la inimă, pulsul crescut și durere în partea stângă a pieptului aveau de fapt legătură cu trauma prin care treceam.

Atacul de panică este o anxietate paroxistică, în care disconfortul intens sau frica intensă se însoțesc de unele simptome din următoarea listă: palpitații, transpirații, tremor al extremităților, senzație de lipsă de aer, senzație de greață sau disconfort abdominal, disconfort toracic, amețeli, senzația de irealitate sau de detașare față de propria persoană, teama de pierdere a controlului sau de a înnebuni, teama de moarte, amorțeli la nivelul membrelor paresteziivaluri de frig sau de căldură [2,3].

Iritabilitatea este un simptom nespecific, ea putând fi întâlnită în situații de stres, ca reacție limitată în timp la un factor obiectiv, dar poate să însoțească o gamă extrem de variată de tulburări psihice, de la depresie la tulburări psihotice, de la patologia psihoorganică la dependența de substanțe ș.

Atunci când persoana care prezintă aceste emoții are un istoric psihiatric sau se află în tratament pentru o tulburare psihică este foarte important ca ea să se adreseze medicului curant pentru modificarea schemei terapeutice.

Tineri români mi-au spus cum îți transmite corpul că mintea ta suferă

Dacă aceste stări emoționale sunt instalate strict în contextul schimbării stilului de viață impuse de pandemia Covid, la o persoană fără un istoric psihiatric personal sau familial, următoarele recomandări pot fi de ajutor, pentru un management temporar, până la consultarea unui specialist în sănătate mentală. De menționat că aceste exerciții trebuie integrate într-un regim de viață echilibrat, împreună cu măsurile de igienă a somnului, efectuarea de pauze la intervale regulate în activitățile de peste zi, un program structurat zilnic, care să includă activități plăcute și interesante, o alimentație care să nu cuprindă cantități mari de dulciuri, alimente sărate și alimente bogate în grăsimi saturate, în condițiile lipsei abuzului de alcool, cafeină și a fumatului excesiv.

Exerciții de relaxare musculară Pornind de la tehnicile propuse de E. Jacobson [4], bazate pe încordarea urmată de relaxarea grupelor musculare specifice, se recomandă pentru început alegerea unui mediu liniștit, în care posibilitatea de a fi întrerupt de stimuli puternici pe durata a minute este redusă la maxim.

Dacă prezentați traumatisme musculare, afecțiuni articulare, leziuni osoase sau neurologice, efectuarea acestui tip atacuri de panică și dureri articulare exerciții poate să accentueze anumite simptome organice.

atacuri de panică și dureri articulare

Dacă apar dureri la nivelul unei grupe musculare cu care lucrați, nu o antrenați în acest exercițiu și treceți la următoarea grupă de mușchi. Începeți prin a vă așeza confortabil într-un fotoliu sau pe o canapea, apoi inspirați profund și expirați lent de câteva ori, până simțiți că intrați într-o stare de ușoară relaxare.

Atacul de panica – manifestari, cause, remedii homeopate

Contractați timp de 5 secunde mușchii de la nivelul piciorului drept, pornind de la degete, pe care le puteți îndoi, apoi relaxați-i 10 secunde. Continuați cu mușchii gambelor și mușchii coapsei.

atacuri de panică și dureri articulare

După ce ați contractat fiecare grupă musculară 5 secunde, relaxați-o timp de 10 secunde și treceți la următoarea grupă. Contracția musculară nu trebuie să fie excesivă, dureroasă, ci suficientă pentru a simți o tensiune ușoară la nivelul mușchilor respectivi.

Continuați cu mușchii piciorului stâng, începând de la degete, apoi gambe și ulterior coapse. Contractați, apoi relaxați mușchii fesieri, respectând aceiași timpi, de 5 și respectiv 10 secunde.

Tineri români mi-au spus cum îți transmite corpul că mintea ta suferă

Contractați ușor și apoi relaxați mușchii abdomenului și ai toracelui, trăgând aer în piept și apoi expirându-l lent. Urmați contractarea și relaxarea umerilor și apoi a brațelor. Strângeți și relaxați pumnul drept, apoi pe cel stâng. Încordați ușor și relaxați mușchii gâtului, apoi deschideți gura larg și în timpul următor închideți-o, pentru a relaxa și musculatura maxilarelor.

Atacul de panică

Strângeți pleoapele 5 secunde și apoi relaxați-le 10 secunde. Încruntați-vă pentru a atacuri de panică și dureri articulare mușchii din zona frontală și apoi relaxați-i.

Încheiați acest exercițiu imaginându-vă cum starea de încordare vă părăsește complet și în locul ei se instalează o stare de relaxare plăcută, confortabilă.

  • Наука не уничтожила благоговейного изумления, почтения и сознания своей незначительности испытываемых всеми разумными существами, когда они размышляют о необъятности Вселенной.
  • Periartrita posttraumatică a tratamentului articulației umărului
  • Впрочем, Элвин не собирался раньше времени рассматривать другой вариант.
  • Нет; в космосе мне больше ничего не .

Exerciții de relaxare pe bază de respirație Atunci când se instalează anxietatea, panica sau când suntem copleșiți de nervozitate, ritmul respirației se schimbă. Pentru a reduce intensitatea emoțiilor neplăcute putem regla ritmul respirației concentrându-ne asupra ei și vom vedea că în acest fel vom recăpăta controlul asupra stării noastre inetrioare. Așezați-vă pe un fotoliu sau scaun confortabil, astfel încât picioarele să atingă podeaua.

Pentru reducerea hiperventilației este nevoie să prelungim durata expirului. Vom începe printr-un expir, apoi vom inspira adânc și vom expira un timp mai lung decât inspirul 4 secunde și respectiv 6 secunde, ori 4 secunde și respectiv 8 secunde.

Din acest motiv, diagnosticul este unul de excludere şi trebuie stabilit abia după ce au fost realizate analizele necesare diagnosticării bolilor menţionate anterior. Simptomele din atacurile de panică se aseamănă cu cele din  infarctul miocardic şi embolia pulmonară, evenimente deosebit de grave ce pun în pericol viaţa pacientului.

Se repetă timp de câteva minute acest ciclu inspir-expir lent. Puteți face acest exercițiu zilnic, împreună cu alte exerciții de relaxare sau independent. Nu efectuați acest exercițiu dacă sunteți cunoscut cu afecțiuni respiratorii severe, traumatisme toracice recente sau afecțiuni neurologice insuficient controlate terapeutic. Exerciții de distragere a atenției Emoțiile de tipul iritabilității sau anxietății paroxistice creează o capcană pentru persoana în cauză, dându-i acesteia impresia că nu mai deține controlul asupra propriului corp.

Remedii naturale pentru anxietate

O metodă de combatere a acestei impresii false este distragerea atenției, respectiv reorientarea asupra stimulilor din jur, pentru a rupe cercul gândurilor care întrețin anxietatea sau iritabilitatea. Puteți să vă așezați într-un loc confortabil și să descrieți mental lucrurile care vă înconjoară, folosind cât mai multe detalii, începând cu lucrurile cele mai apropiate de dumneavoastră sau cu cele mai familiare și extinzând treptat aria de analiză. Combinați această tehnică cu exerciții de respirație sau de relaxare musculară, pentru a consolida efectele obținute.

  • Atacul de panică
  • Vertij ametealasenzatia de cap usor sau lesin Parestezii furnicaturi in extremitatile membrelor Senzatia de detasare de realitate Persoanele care au avut atacuri de panica s-ar putea teme ca aceste trairi vor reveni, incat vor ajunge sa evite anumite situatii sa iasa din casa, sa intre in contact cu alte persoane etc.
  • Durere în articulația umărului drept și antebraț
  • Remedii naturale pentru anxietate
  • Ca sa intelegem mai bine ce este anxietatea, trebuie sa facem distinctie intre cele doua feluri ale acesteia.
  • Он отвечал на вопросы Элвина и подчинялся его командам, но подлинная личность робота оказалась совершенно недоступной.

De aceea, dacă stările de anxietate și nervozitate persistă și au răsunet funcțional, afectându-vă randamentul în activitățile de zi cu zi, conjugându-se cu alte simptome de tipul atacurilor de panică, a dispoziției depresive, lipsei de interes pentru activități, scăderea apetitului alimentar, idei de inutilitate, incapacitate etc.

Pacientii care au tulburări psihice aflate în tratament de întreținere trebuie să preparate condoprotectoare pentru piaskledin articulații medicul curant în cazul apariției anxietății, atacurilor de panică, iritabilității, labilității emoționale și să nu își ajusteze medicația din proprie inițiativa! American Psychiatric Association. Atacuri de panică și dureri articulare World Health Organization.

Jacobson E. Progressive relaxation. Chicago, University of Chicago Press,

atacuri de panică și dureri articulare